zondag 24 januari 2021

De saga van 50 jaar vlaams parlement gaat verder

De saga van 50 jaar vlaams parlement gaat verder 

Vandaag, zondag 24 januari 2021 om 16.29 kreeg ik antwoord op mijn e-mail aan het vlaams parlement van secretaris-generaal Martine Goossens.

Ja, op een zondag. Blijkbaar moeten de broodeters van het vlaams-nationalisme op zondag werken, of althans de schijn opwekken dat te allen tijde klaar staan om hun broodheren wel te gevallen.

 

Mijn -e-mail kan nog steeds gelezen worden[1], en hieronder staat het antwoord van de secretaris-generaal:

 

datum: 24 jan. 2021 16:29

onderwerp:     RE: bericht op website

verzonden door:         vlaamsparlement.be

ondertekend door:      vlapa.onmicrosoft.com

 

Martine Goossens <Martine.Goossens@vlaamsparlement.be>

16:29 (32 minuten geleden)

aan mij

 

Geachte heer,

 

Dank voor uw schrijven. De website is het officiƫle communicatiekanaal van het Vlaams Parlement. Artikels op de website worden nooit ondertekend.

 

In het artikel over de voorgeschiedenis van het Vlaams Parlement wordt ook de minder fraaie kant van de voorgeschiedenis van het VP belicht en wordt de collaboratie uitdrukkelijk veroordeeld ; we kunnen alleen maar betreuren dat de ‘recensent’ van De Standaard dit artikel blijkbaar niet gelezen heeft en enkel ingezoomd heeft op de foto’s, die enkel in hun juiste context geplaatst kunnen worden indien men ook het artikel zelf leest.

 

Mvg, Martine Goossens,

 

Secretaris-generaal

 

Weeral wordt er naast de essentie getoeterd.

Dat artikels op de website van het vlaams parlement nooit worden ondertekend is jammer en laat kritische lezers niet toe de desbetreffende auteur van antwoord te dienen.

 

Verder wordt enkel herhaald wat er in het artikel op hun website staat, nl. dat er wel degelijk over de collaboratie wordt geschreven in het speciale nummer van Newsweek.

Nogmaals, dat betwist niemand en dat is helemaal niet de essentie.

De essentie is het feit dat er twee collaborateurs, en niet van de minsten, worden opgevoerd in een lijst met foto van mensen die de emancipatie van een volk vormgeven. Zij horen daar niet thuis. Ze horen wel thuis in het artikel over de geschiedenis van vlaanderen.

 

Mevrouw de secretaris-generaal gaat er ook van uit dat Marc Reynebeau het artikel over de geschiedenis van vlaanderen niet heeft gelezen, quod erat demonstrandum.

 

Ook stoor ik mij ook aan het ironische ‘recensent’ tussen enkele aanhalingstekens[2] t.o.v. Marc Reynebeau.

 

Ten slotte wordt er geen woord gerept over mijn opmerking over die “Vlaamsche koppen”, noch krijg ik enige respons over de laatste alinea van mijn e-mail:

Dat er in een artikel over de geschiedenis van vlaanderen ook over collaboratie geschreven wordt is evident en dat moet ook. Niemand wil dit doodzwijgen, maar twee notoire collaborateurs opnemen in een reeks van verdienstelijke personen "Vlaamsche koppen" genaamd, is van het goede te veel.

Ik onderschrijf dan ook hetgeen het Forum voor Joodse Organisaties in hun persbericht schrijft, nl. “Het FJO is van oordeel dat hun vermelding een smet werpt op Vlaanderen en dolk in de rug van de slachtoffers van de Nazi-bezetting betekent.”

 

Ik heb aan ‘Mevrouw de Secretaris-generaal’ nog eenmaal en dan ook de laatste maal een antwoord gestuurd.

 

Mevrouw de Secretaris-generaal,

 

Dank voor uw antwoord.

U had echt niet uw zondagsrust moeten onderbreken om mij een antwoord te sturen dat in feite op hetzelfde neerkomt als het artikel op de website, nl. het verleggen van de essentie.

Ook stoor ik mij aan het ironische 'recensent'' tussen enkele aanhalingstekens t.o.v. Marc Reynebeau.

 

U hoeft verder geen moeite meer te doen om mij nogmaals te antwoorden in dezelfde stijl.

 

Met beleefde groeten,

 



[2] Over aanhalingstekens: Enkele aanhalingstekens worden het meest gebruikt. Ze hebben verschillende functies: ze kunnen   

  onder andere citaten weergeven, ironie aangeven en woorden in zelfnoemfunctie markeren.

  Zie https://taaladvies.net/taal/advies/tekst/131/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten