donderdag 14 augustus 2014

Van Ranst krijgt er weer van langs in Joods Actueel

Op de website van Joods Actueel (JA) haalt dokter Benny Scharf zwaar uit naar viroloog Marc Van Ranst naar aanleiding van dienst openlijke reacties op de bloedbaden in Gaza. (Zie deze link: http://joodsactueel.be/2014/08/10/jodenhaat-open-brief-van-dr-benny-scharf-aan-zijn-collega-marc-van-ranst/)

In een tweede artikel op JA worden de zgn. leugens van Van Ranst "doorprikt". (Zie deze link: http://joodsactueel.be/2014/08/10/de-baarlijke-leugens-van-marc-van-ranst/)

Het is echter nog niet gedaan, in een derde artikel, vermomd als opiniestuk, (zie deze link: http://joodsactueel.be/2014/08/10/opinie-over-het-historisch-krediet-van-de-joden/), wordt al even hard uitgehaald naar dokter Van Ranst door journalist Hans Knoop. Deze laatste is bekend geworden door de rol die hij speelde bij de ontmaskering en arrestatie van de oorlogsmisdadiger Pieter Menten, een Nederlandse veroordeelde oorlogsmisdadiger en SS-er.

Laat mij beginnen met dr. Scharf.
Hij beschuldigt Van Ranst openlijk van jodenhaat. Waar hebben we dat nog gehoord?
Van Ranst zou misbruik maken van zijn status om, en ik citeer: "het virus van de jodenhaat te verspreiden".
Scharf hanteert daarbij een techniek die zo uit een cursus "Hoe word ik een goed fascist" kon geplukt zijn.
De vraag "Hebt u, mijnheer Van Ranst, opgeroepen..." of "....., uw stem laten horen....", waarna steevast wordt verwezen naar algemeen bekende conflicten in de wereld, zoals de bezetting van Tibet door China, de rol van Rusland in Oekraïne of de actuele toestand in Irak en Syrië.
Dit is een welbekende tactiek om de ander van selectieve verontwaardiging te beschuldigen.
Jammer eigenlijk dat Benny Scharf een jood is, hij zou een uitstekend jezuïet kunnen geweest zijn.

Laat mij de niet erg eerbiedwaardige dokter Scherp ook een paar vragen stellen.

Hebt u, mijnheer Scharf, ook verontwaardigd gereageerd bij het vernietigen van huizen, olijfboomgaarden, en gehele Palestijnse dorpen al minstens sinds 1948?

Hebt u, mijnheer Scharf, ook verontwaardigd gereageerd telkens er weer illegale nederzettingen worden gebouwd op Palestijns grondgebied?

Hebt u, mijnheer Scharf, ook verontwaardigd gereageerd bij elk Palestijns kind dat werd gedood, vermoord?

Hebt u, mijnheer Scharf, ook verontwaardigd gereageerd telkens de zionistische staat een VN-resolutie naar de prullenmand verwees?

Hebt u, mijnheer Scharf, ook verontwaardigd gereageerd na de bloedbaden in Sabra en Shatila?

Zoals u zelf schrijft, de lijst is lang.
"Ellenlang de lijst van WERKELIJKE misdaden tegen de menselijkheid, waar u blijkbaar selectief stom voor blijft!!" Dit zijn de woorden van dr. Scharf, tot en met de hoofdletters, die daarmee in elk conflict in de wereld misdaden tegen de menselijkheid ziet, behalve in de gruweldaden van het nazionistisch regime tegenover de Palestijnse bevolking.

In het tweede artikel tegen Van Ranst waarin zijn verklaringen in Terzake worden "doorprikt", wordt beweerd dat de meeste Belgische joden het eens zijn met het zionisme en met de opiniestukken in JA, of het artikel moet vol leugens staan natuurlijk.
In lees o.a. het volgende: "Tijdens het galadiner van de Joodse koepelorganisatie CCOJB in Brussel enkele maanden geleden zei voorzitter Sosnowski tegen de aanwezige premier Di Rupo: “Ik ben fier dat ik een zionist ben en dat is het geval voor de overweldigende meerderheid van Joden in België”.

Dat een meerderheid van Belgische joden zionist zou zijn, tot daar aan toe, maar een overweldigende meerderheid, daar heb ik grote twijfels bij.
De meeste joden wonen in Antwerpen waarvan een kwart charedisch.
Van Ranst verwees in Terzake naar de organisatie Neturei Karta, een streng charedische organisatie die zich verzet tegen de vestiging van de Staat Israël, omdat men vindt dat de Joden op de Messias moeten wachten alvorens ze uit ballingschap verlost worden. Volgens JA hebben ze slechts 4 à 5 leden en worden ze door de meeste joden verguisd en zijn ze zelfs niet welkom in de Antwerpse synagogen. De beweging staat bekend om haar heftige anti-zionistische protesten. De leden zijn vaak te zien bij Palestijnse demonstraties in Israël en de Verenigde Staten.
(Over Neturei Karta lees je meer hier: http://mens-en-samenleving.infonu.nl/diversen/8395-neturei-karta-charedische-orthodoxe-joden-tegen-israel.html)

Over de uitspraken van Van Ranst schrijft JA nog dit: "Met een goed functionerend Centrum voor Gelijke Kansen zouden deze uitspraken hem al lang zuur opbreken."
JA is dus van oordeel dat het Centrum voor Gelijke Kansen slecht functioneert. Blijkbaar moet het Centrum ten strijde trekken tegen elke kritiek op Israël en zijn acolieten, hoe terecht ook, want wie kritiek heeft op het "uitverkoren volk" is een antisemiet.

In het opiniestuk van Hans Knoops wordt verwezen naar vier "incidenten waarbij – indien opzet en kwader trouw bewezen! – sprake zou kunnen zijn van een oorlogsmisdaad. Dat betreft de dood van de vier kinderen aan het strand in Gaza, waarvoor premier Nethanjahu publiekelijk excuses heeft aangeboden en drie beschietingen op scholen waar burgers bescherming zochten. Israël onderzoekt die incidenten en indien de uitkomst zal zijn dat er willens en wetens op die scholen geschoten is en burgers daarvan het slachtoffer werden zullen (zoals in vorige gevallen) de verantwoordelijken zich in Israël voor de rechter moeten verantwoorden."
Dat Israël die "incidenten" onderzoekt is hetzelfde als Freddy Horion het onderzoek laten doen naar de moorden die hij heeft gepleegd.

Dokter-viroloog Marc Van Ranst is een anti-zionist, geen antisemiet
Joden als dokter Scherp, Freilich en gelijkgezinden, gooien antisemitisme en antizionisme op één hoop. Veralgemenen kunnen ze goed. Alle antizionisten zijn antisemieten en alle Palestijnen, zelfs kinderen, zijn aanhangers van Hamas en dus per definitie terrorist.
Gemakkelijk, dat wel, dan kan je elke kritiek op de zionistische entiteit beschouwen als antisemitisme, dan hoef je Gaza niet selectief te bombarderen, dan maakt het niet uit hoeveel vrouwen, kinderen, ouderen en andere gewone burgers vermoord worden, dan kan je elke agressieve actie afdoen als zelfverdediging.

Of men mij bestempelt als antisemiet i.p.v. antizionist raakt mijn koude kleren niet. De titel van antisemiet zal ik dan wel dragen als een geuzennaam.


2 opmerkingen:

  1. Wat 'charedisch' betekent weet ik niet, maar de joden in Antwerpen waar je het over hebt, heten 'chassidim'.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik zie dat 'charedisch' jodendom een overkoepelende term is, waar ook de chassidim onder vallen. De vorige opmerking valt dus weg. Heb weer iets bijgeleerd;

    BeantwoordenVerwijderen