donderdag 21 februari 2013

Dienst vreemdelingenzaken doet het weer

In Het Belang van Limburg van 21 februari 2013 las ik de nieuwste fratsen van de dienst vreemdelingenzaken (DVZ). Zie hier http://www.hbvl.be/nieuws/binnenland/aid1336036/meisje-12-moet-land-uit-door-fouten-bij-justitie.aspx

Een 12-jarig meisje, naar verluidt zwak begaafd en zwaar mishandeld, moet terug naar haar thuisland.
Reden: door fouten van zowel Nederlandse als Belgische diensten heeft het arme kind geen geldige identiteitspapieren.
Dit zwaar getourmenteerd meisje moet dus boeten voor de fouten van ambtenaren.
Het was niet de bedoeling om het "Bevel tot terugbrenging" meteen uit te voeren, maar als een "signaal" om de pleegouders er toe aan te zetten om zich als voogd aan te laten stellen, zegt DVZ.
Daar wordt dan nog cynisch aan toegevoegd dat dit "in het belang van het kind" zou zijn.

Het zal allemaal wel juridisch correct zijn, maar dat roept ressentimenten bij mij op, zie een vorig artikel: http://walthersbemoeienissen.blogspot.be/2011/09/de-fratsen-van-vreemdelingenzaken.html?m=0

Ben ik blij dat ik al 10 jaar niets meer te maken heb met die bende van DVZ die gespeend is van sociale en
emotionele intelligentie, maar door meer dan 20 jaar met hart en ziel de dienst vreemdelingenzaken te hebben
verzorgd in een middelgrote gemeente blijven zulke wantoestanden mij beroeren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten