zondag 15 juli 2012

Ook Rutger Kopland dood.

Pietje met de zeis maakt overuren dezer dagen. Hij heeft het vooral op Nederlandse dichters gemunt.
Na Komrij heeft nu ook Rutger Kopland het tijdelijke met het eeuwige verwisseld. Straks blijft er niemand meer over.

Van Kopland heb ik 11 bundels, alle gekregen van mijn Geleerde Broer die mij nogal eens zijn afdankertjes toespeelt waarvoor ik hem dankbaar ben.

Vandaag hoorde ik het bekende "Jonge sla" voorlezen op de radio. Hij hield van natuur en dieren hetgeen steeds tot uiting kwam in zijn gedichten.

Ik las dat hij enkele jaren geleden een zwaar ongeval heeft gehad en zich nadien terugtrok. Nooit geweten.

Wie zal het volgend slachtoffer worden van Magere Hein?
Ik ken alvast twee kandidaten: Remco Campert is de 80 voorbij en Leo Vroman zelfs de 90.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten