woensdag 7 maart 2012

Over twee Barten die niet graag inleveren

Vandaag las ik her en der dat de (gemeenschaps)senatoren Bart Tommelein en Bart De Wever misnoegd zijn omdat ze €500 netto moeten inleveren. Dit komt neer op een schamele 5% van hun riante senatorenwedde.
Als ik een snel rekensommetje maak met als basis mijn wedde, dan maakt €500 maar liefst 28,01% uit van mijn huidige wedde.
Intussen weten veel mensen niet meer hoe ze hun steeds maar duurdere energierekeningen moeten betalen zonder te moeten besparen op eten, kleding en andere dagelijkse behoeften.
Niemand levert graag een deel van zijn loon in, maar om nu zoals beide Barten hun ongenoegen in de pers te uiten over 5% inlevering is er voor mij ver over. Dat bewijst mijns inziens dat veel parlementariers hun voeling met het werkelijke leven van werkers, invaliden, zieken, gepensioneerden en andere minderbedeelden volledig kwijt zijn, indien ze dat al überhaupt gehad hebben.
Hoeveel mensen, gezinnen, zouden er zijn die het met minder dan het dubbele van de inlevering van B&B moeten zien te rooien?
Schande!
7 maart 2012

Geen opmerkingen:

Een reactie posten